Smerovi u našoj školi školske 2016/2017. godine
Četvorogodišnja zanimanja: |
1. Mašinski tehničar za kompjutersko konstruisanje |
2. Tehničar za robotiku |
Trogodišnja zanimanja: |
1. Mehaničar grejne i rashladne tehnike
2. Mehaničar gaso i pneumoenergetskih postrojenja |
Smerovi u našoj školi školske 2015/2016. godine
Četvorogodišnja zanimanja: |
1. Tehničar mašinske energetike |
2. Mašinski tehničar za kompjutersko konstruisanje |
Trogodišnja zanimanja: |
1. Mehaničar grejne i rashladne tehnike |
Četvorogodišnja zanimanja
1. Tehničar mašinske energetike | ||
Ovaj obrazovni profil osposobljava učenike za upravljanje, rukovanje, održavanje i delimično projektovanje termo, hidro i gaso-energetskih postrojenja, sa posebnim osvrtom na zaštitu životne sredine. Učenici stiču znanja i o obnovljivim /alternativnim/izvorima energije : energija sunčevog zračenja,vetro-potencijal, vodeni potencijal,geotermalne energije, biomisa, gorivne ćelije, itd. Spisak predmeta za smer Tehničar mašinske energetike možete pogledati klikom na ovaj link |
2. Mašinski tehničar za kompjutersko konstruisanje | ||
|
||
U samom nazivu se vidi da se radi o atraktivnom zanimanju, a to se pokazuje iz godine u godinu prilikom upisa. Pored opšteobrazovnih predmeta ovo zanimanje ima dosta stručnih predmeta kao što su: mašinski materijali, tehničko crtanje, programiranje, termodinamika, hidraulika i pneumatika, a naravno i uskostručnih predmeta kao što su: mašinski elementi, konstruisanje, kompjuterska grafika, modeliranje mašinskih elemenata. Nastava stručnih predmeta odvija se u savremenim računarskim kabinetima gde se stiču znanja u sledećim programskim paketima: Microsoft Office, Visual Studio, AutoCad, Solid Works, Pro Engineer, Pro Desctop, program za numeričko upravljanje(CNC)… Po završenom obrazovanju za ovaj profil učenici su osposobljeni za: Nakon četvorogodišnjeg obrazovanja i dosta vremena praktičnog rada u školi i van škole u najelitnijim firmama iz ove oblasti u gradu, naši učenici se mogu zaposliti u mašinogradnji, elektroindustriji, industriji za dizajniranje nameštaja u kojima je potreban kadar za dizajniranje i modeliranje, agencijama za pružanje projektanskih usluga, kao i dobijanje mogućnosti bavljenja samostalnim preduzetništvom. Spisak predmeta za smer Mašinski tehničar za kompjutersko konstrusanje možete pogledati klikom na ovaj link |
3. Tehničar za robotiku | |||
|
|||
Sam naziv zanimanja podrazumeva novo, atraktivno i savremeno zanimanje u trajanju od četri godine. Osim opšteobrazovnih predmeta, izučavaju se i uže-stručni predmeti kao što su: Roboti, Fleksibilni proizvodni sistemi, Hidraulika i pneumatika, Konstruisanje primenom računara, Programiranje i programski jezici, Mašinski elementi. Nastava se obavlja u savremenim kabinetima (kabinet za robotiku, informatički kabinet, kabinet za hidrauliku i pneumatiku). Učenici stiču savremena znanja iz oblasti robotike, kao i znanja iz oblasti informacionih tehnologija izučavajući sledeće programske pakete: Visuel Robotics Studio, Microsoft Office, AutoCad, Solid Works, Pro Engineer, Pro Desctop, program za numeričko upravljanje(CNC), kao i programi za programiranje i upravljanje LEGO Mindstorms robotima. Po završenom obrazovanju, učenici su osposobljeni je za rad na računarima, CNC mašinama i industrijskim robotima. To je multidisciplinarna naučna oblast koja objedinjuje poznavanje elektronskih sistema, mehatronskih komponenti i veštačke inteligencije. Njihova primena u realnom okruženju omogućava automatizaciju proizvodnje radi povećanja kvaliteta proizvoda, kraćeg vremena i manjih troškova proizvodnje. Roboti zamenjuju ljude na opasnim radnim mestima. Roboti se najčešće koriste za zavarivanje, za montažu, za obradu rezanjem (najčešće bušenje), kao merne mašine, za farbanje… Spisak predmeta za smer Tehničar za robotiku možete pogledati klikom na ovaj link |
4. Tehničar vazdušnog saobraćaja za spasavanje | ||
|
||
Tehničar vazdušnog saobraćaja za spasavanje kontroliše primanje i otpremanje aviona i drugih letelica na aerodromu i pruža informacije i usluge putnicima. Obučen je da deluje u kriznim situacijama i pruži prvu pomoć. Po potrebi evakuiše ljude iz aviona. Posao je u skladu sa svim međunarodnim standardima u vazdušnom saobraćaju. Zadatak mu je da spašava, evakuiše putnike i posade aviona u slučaju opasnosti i da pruža prvu pomoć. Radi u svim sektorima koji se bave protivpožarnom zaštitom na aerodromu. Mora da bude hitar, spretan i ne sme da bude sklon panici. Posao je izuzetno zahtevan kako u pogledu znanja tako i u pogledu fizičke i psihičke spremnosti i izdržljivosti. Spisak predmeta za smer Tehničar vazdušnog saobraćaja za spasavanje možete pogledati klikom na ovaj link, kao i još ponešto vezano za ovaj smer >>>.
|
Trogodišnja zanimanja
1. Mehaničar grejne i rashladne tehnike |
|
Naša škola upisuje i jedno odeljenje trogodišnjeg smera. Mehaničari grejne i rashladne tehnike osposobljeni su za sledeće poslove: -Eksploataciju uređaja za grejanje, klimatizaciju i rashladnih uređaja Ovo je vrlo atraktivno zanimanje. Đaci na ovom smeru imaju jako veliki broj sati praktične nastave u firmama koje se bave ovom vrstom posla. Nakon završenog trogodišnjeg obrazovanja naši učenici imaju dosta uspeha u nalaženju posla. Veliki broj učenika, nakon završetka školovanja, odluči da otvori sopstvene firme. Spisak predmeta za smer Mehaničar grejne i rashladne tehnike pogledajte klikom na ovaj link |
2. Mehaničar gaso i pneumoenergetskih postrojenja |
|
Spisak stručnih predmeta za smer Mehaničar grejne i rashladne tehnike pogledajte klikom na ovaj link | |
Ovo je vrlo atraktivno zanimanje. Đaci na ovom smeru imaju jako veliki broj sati praktične nastave u firmama koje se bave ovom vrstom posla. Nakon završenog trogodišnjeg obrazovanja naši učenici imaju dosta uspeha u nalaženju posla. Veliki broj učenika, nakon završetka školovanja, odluči da otvori sopstvene firme. |
3. Instalater | ||
Instalater je obrazovni profil u kome se učenici osposobljavaju za postavljanje instalacija vodovoda, grejanja i klimatizacije u stambenim i industrijskim objektima. Učenici koji upišu ovaj profil imaju veoma kvalitetnu praksu kako u prostorijama škole, tako i u priznatim firmama u gradu. |
4. Mehaničar radnih mašina | ||
Održava i popravlja mašine u poljoprivredi, rudarstvu, građevinarstvu: traktore, kombajne, sejačice, bagere, buldožere, rovokopače, drobilice, elevatore, mešalice… Može da obavlja i tekuće održavanje pogonskih mašina i uređaja. Pregleda i kontroliše ispravnost sklopova i uređaja: podešava prema uslovima rada, kao i nakon rada, čisti i podmazuje. Prilikom servisiranja ili intervencije na terenu obavlja pregled i ustanovljava uzrok kvara, rastavlja sklopove i uređaje, popravlja ili zamenjuje neispravni deo, pušta u probni rad. Obično radi u radionici, a po potrebi i na terenu. Spisak stručnih predmeta možete pogledati ovde. |
5. Zavarivač | ||
Suštinu rada čini postupak kojim se ivice metala zagrevaju do tačke topljenja, da bi se u takvom stanju izvršilo spajanje. Postoje dve osnovne specijalnosti za zavarivače: gasni i elektro zavarivač. Na osnovu tehničko-tehnološke dokumentacije priprema, obavlja i kontroliše zavarivanje. Koristi posebne aparate za elektro ili gasno zavarivanje. Ovo zanimanje je veoma traženo. Varioci (zavarivači) koji se usavršavaju i poseduju posebne dokaze (ateste) o svojoj stručnosti, imaju mogućnost brzog zapošljavanja. Znanja i veštine se stiču na posebno organizovanim obukama. Rad se obavlja na otvorenom ali i u fabričkim halama, radionicama, često na visini. Pored preciznosti potrebna je i dobra psihofizička izdržljivost. Obavezno je korišćenje zaštitne opreme. |
6. Mehanićar – oružar | ||
Mehaničar – oružar je obrazovni profil u kome se učenici osposobljavaju za proizvodnju oružja, municije i opreme za rad sa oružjem. |
7. Obrađivač plemenitih metala | |||||
Učenici se osposobljavaju za rad u industriji dobijanja aluminijuma i prerade metala ( izrade metalnih proizvoda ) kao i u industriji plemenitih metala ( izrada nakita..). Za obavljanje navedenih poslova važna je kreativnost, strpljivost i koncentracija, istančan osećaj za oblike i boje, talenat za crtanje, modelovanje i oblikovanje, razvijena fina motorika. Učenici rade u okruženju radionice. Posao nije fizički naporan ali pažnja je usmerena na detalje i preciznost u radu, a oprez u radu je nužan zbog učestale upotrebe raznih alata. |